چیلر چیست

فروش انواع چیلرهای خانگی و صنعتی بالاترین کیفیت و پایین ترین نرخ چیلر در تهران و ارسال به سراسر ایران در کمترین زمان ممکن

چیلر چیست

فروش انواع چیلرهای خانگی و صنعتی بالاترین کیفیت و پایین ترین نرخ چیلر در تهران و ارسال به سراسر ایران در کمترین زمان ممکن

چیلر چیست؟

انواع چیلر، بهترین نوع چیلر، دانستنی های چیلر

چیلر ها امروزه از اصلی ترین لوازم برودتی ساختمان ها و کارخانه جات می باشند، به زبان ساده تر چیلرها آب را سرد می کنند و به وسیله دستگاه هایی مانند فن کویل ها و هواسازها این آب سرد را با دمیدن به داخل ساختمان و کارخانه جات می فرستند و باعث خنک شدن محیط می شوند و یا از آن در ماشین آلات صنعتی و انواع فرایندهای تولیدی و به خنک کاری نیاز دارند استفاده می شود.

چیلر چیست؟

چیلرها به دو دسته چیلرهای جذبی و چیلرهای تراکمی تقسیم می شوند، در اینجا سعی می کنیم شما را با انواع چیلر و نحوه کار آن آشنا سازیم.

اگر به دنبال خرید چیلر جذبی و یا چیلر تراکمی هستید بر روی لینک کلیک نمایید،قیمت روز چیلر در تهران، چیلر ارزان با بالاترین کیفیت و ضمانت کالا و خدمات پس از فروش

چیلرهای جذبی چیست؟

چیلرهای تراکمی بخار که به آن چیلر تراکمی بر اساس سیکل تبرید تراکمی بخار طراحی شده است، سیکل ترمودینامیکی که از طریق گردش سیال مبرد ( R404A , R410A , R134a , R22  , R407c , ....) که به عنوان واسط گرما را از محیط ( آب یا هوا) جذب کرده و در محیط دیگری پخش می کنند.

کاربرد چیلر تراکمی در صنعت:

آب سرد تولید شده توسط چیلرها در بخش خنک کردن ماشین آلات صنعتی امروزه خیلی پر رنگتر از دیروز می باشد از این صنایع می توان به: صنایع تولید پلاستیک ، ریخته گری، فلزکاری، ماشین ابزار، جوشکاری، پتروشیمی، لبنیات، داروسازی و بهداشت، تولید و نگهداری ماهی و شیلات، راهسازی، غذا و سیمان و ... نام برد.

چیلرها بسته به نوع و اهمیت استفاده در مکان های صنعتی متفاوت می توانند دمای محیز را بین -40  تا 3 درجه سانتی گراد متمرکز نگاه دارند و از این رو اهمیت این نوع دستگاه ها در صنایع غذایی و لبنیاتی بیش از پیش به چشم میخورد.

 

طرز کار چیلر تراکمی:

می توان گفت تمامی چیلرهای ترتکمی از چهار بخش اصلی تشکیل می شوند:

  1. کمپرسور 
  2. کندانسور
  3. شیر انبساط 
  4. اواپراتور 

این چهار بخش به ترتیب به نام های واحد تراکم، واحد چگالش، واحد اختناق و واحد تبخیر نیز نامیده میشوند.

کاربرد چیلرهای تراکمی:

چیلرهای تراکمی به دو دسته تهویه مطبوع و برودت صنعتی تشکیل می شوند.

چیلرهای تراکمی در تهویه مطبوع:

در سیستم های تهویه مطبوع هوای سرد به وسیله آب سرده تولید شده توسط چیلر درون مبدل های حرارت مانند فن کویل ها، کویل هواساز و ایرکولر جریان هوای خنک شده مورد نیاز ساختمان ها، دفاتر و مراکز تجاری را فراهم میکنند. این چرخه پس از انتقال سرما و دریافت گرمای محیط دوباره به درون چیلر باز میگردد و تا سرد شدن هوا و رسیدن به درجه استاندارد 7 سانتی گراد سرد می گردد و باز به درون فن کویل ها باز می گردد.

 

معیارهای تقسیم بندی چیلرتراکمی:

 

چیلرهای تراکمی را می توان به دو دسته نوع کمپرسور بکار رفته و نوع کندانسور بکار رفته در چیلر دسته بندی نمود.

 

انواع چیلرهای تراکمی بر اساس نوع کمپرسور:

 

نوع کمپرسور بکار رفته در چیلر با معیارهایی هم چون: نوع اقلیم به کار رفته، میزان برودت و طرفیت برودتی در محیط، نوع مبرد مصرفی، کاربرد در پروژه و موارد دیگر دسته بندی نمود، از این رو کمپرسورها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

    1. روتاری
    2. اسکرال
    3. پیستونی
    4. اسکرو
    5. سانتریفیوژ

روتاری: این نوع کمپرسورهای دارای ظرفیت های ضعیفی بوده و تهویه مطبوع پایین دارند، در هر یک از نوع کمپرسورهای 3 تا 30 کیلو وات برق مصرف می شود و در مینی چیلرها بکار می روند، این نوع کمپرسورها عملکری شبیه کمپرسور پیستونی دارند و دارای قطعاتی شامل میل لنگ، پیستون، پره و ... تشکیل شده اند.

اسکرال: کمپرسور اسکرال معمولا برای چیلرهایی با ظرفیت پایین استفاده میشود( بین 5 تا 100 کیلو وات)، عمده استفاده این نوع چیلر برای تهویه مطبوع به کار گرفته می شود این نوع کمپرسور شامل دو مارپیچ حلزونی  حهت افزایش فشار گاز مبرد استفاده می شود.

پیستونی: این نوع کمپرسور در ظرفیت های میانی (هر یک 2 تا 210 کیلووات) کاربرد دارند، از این کمپرسورهای جز در تهویه مطبوع در صنعت نیز استفاده می گردد، در ساخت این کمپرسورهای از قطعات متحرکی متعدد از جمله میل لنگ، شاتون، پیستون،سوپاپ و ... استفاده می شود.

اسکرو: این کمپرسورها که اغلب با توان بالا بین ( 70 تا 1070 کیلو وات) و برای مصارف هم صنعتی و هم تهویه مطبوع استفاده می گردد، در ساخت این کمپرسور از دو مارپیچ دوار نر و ماده ( اسکرو) برای تراکم در گاز مبرد استفاده  میشود.

سانتریفیوژ: این کمپرسورهای که در ظرفیت های خیلی بالا با توان ( 300 تا 1800 کیلو وات) برای پروژه های برودتی و صنعتی بزرگ و تهویه مطبوع مکان های بزرگ استفاده می گردد، در داخل این کمپرسورها از طریق افزایش انرژی جنبشی گاز، فشار را بالا می برند.

 

انواع چیلر تراکمی بر اساس نوع کندانسور:

این نوع چیلرها که بر اساس میزان برودت مورد نیاز و میزان هزینه برای نگهداری و مکان و اقلیمی که برای آن استفاده می شود به دسته های زیر تقسیم می گردد:

روش کار چیلر تراکمی آب خنک: کندانسور آبی، از طریق جریان آب سرد تولیدی توسط برج خنک کننده گرمای لازم را از بخار مبرد ورودی، دفع می کند، به طوری که آب با دمای 30 درجه ( استاندارد AHRI) از برج خنک کننده راهی کندانسور شده و درون لوله های مبدل جریان می یابد، از سوی دیگر بخار داغ مبرد خروجی از کمپرسور  وارد پوسته کندانسور شده و در اثر تماس سطح با لوله ها، پس از کاهش دما مایع اشباع شده یا مادون سرد تبدیل می شود.

روش کار چیلر تراکمی هوا خنک: نوعی کویل هوا خنک به شکل فین و تیوب  یا میکرو کانال می باشد، چنانچه به کمک تعدادی فن محوری، جریان هوایی از روی کویل کندانسور شکل گرفته  و از سوی دیگر بخار داغ مبرد خروجی از کمپرسور وارد لوله کویل می شود. به این ترتیب با تماس جریان هوای محیط با سطح داغ کویل، بخار مبرد تا دمای اشباع خنک می شود .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد